זוכרים שכתבתי שלוח השראה זה שלב חשוב? ושזה לוקח זמן והמון ניסיונות עד שזה מצליח? יופי. אז זה באמת ככה.
זה קשה כי ברגע שעובדים על פרוייקט, פתאום דברים מתחברים ואסוציאציות רצות ובתוך הראש הקשר הוא כל כך ברור...
ואז נותנים לאנשים אחרים להסתכל על התוצר ובאופן לא מפתיע - הם לא ממש מבינים על מה מדובר ולמה דווקא אלו התמונות שנבחרו.
לפעמים הם אפילו "קוראים" בלוח ההשראה סיפור אחר לגמרי ממה שהתכוונת...
מה עושים?
יש אנשים שאומרים "לא אכפת לי, זה מה שאני רואה ואני זה שצריך לעצב ולא מעניין אותי מה אחרים רואים שם". אני לגמרי יכולה להתחבר להרגשה הזו.
אבל אחרי שחושבים על זה שוב (ונותנים לאגו לנוח לרגע), נזכרים שבסוף הבגד צריך לתקשר את אותו רעיון ובגלל זה התהליך הזה כל כך חשוב. כי אם הרעיון לא ברור בלוח ההשראה, סביר להניח שכך גם יהיה הבגד.
עכשיו, אני יודעת שבטח אתם אומרים "זה בסך הכל בגד!" וגם לזה אני מתחברת, כי זה באמת רק בגד. אבל מה שיפה בתהליך הזה, זה שאולי-אולי-אולי, אם נעבוד קשה ונקבל החלטות נכונות, הבגד יהיה קצת יותר מזה.
אז אני מתחילה בלהגדיר טוב יותר את הנושא. שיהיה קצר וקולע. שיהיה מדויק.
במקביל אני בודקת אם התמונות שיש לי מבטאות את הנושא הזה במבט ראשון (ולא במבט שביעי תוך מתן רמזים עבים - כמו שהמנחה שלי אומרת), ואם הן לא - זה אומר שצריך להיפרד בצער ולחפש להן מחליפות חדשות.
וככה הלוך-חזור, עד שיש איזה רגע שבו הכל מתחבר - בעולם "הפנימי" ובעולם "החיצוני" - ואפשר לנשום לרווחה ולהמשיך הלאה.
זה קשה כי ברגע שעובדים על פרוייקט, פתאום דברים מתחברים ואסוציאציות רצות ובתוך הראש הקשר הוא כל כך ברור...
ואז נותנים לאנשים אחרים להסתכל על התוצר ובאופן לא מפתיע - הם לא ממש מבינים על מה מדובר ולמה דווקא אלו התמונות שנבחרו.
לפעמים הם אפילו "קוראים" בלוח ההשראה סיפור אחר לגמרי ממה שהתכוונת...
הנושא הוא ג'ז, מה, זה לא ברור? מוזר |
מה עושים?
יש אנשים שאומרים "לא אכפת לי, זה מה שאני רואה ואני זה שצריך לעצב ולא מעניין אותי מה אחרים רואים שם". אני לגמרי יכולה להתחבר להרגשה הזו.
אבל אחרי שחושבים על זה שוב (ונותנים לאגו לנוח לרגע), נזכרים שבסוף הבגד צריך לתקשר את אותו רעיון ובגלל זה התהליך הזה כל כך חשוב. כי אם הרעיון לא ברור בלוח ההשראה, סביר להניח שכך גם יהיה הבגד.
עכשיו, אני יודעת שבטח אתם אומרים "זה בסך הכל בגד!" וגם לזה אני מתחברת, כי זה באמת רק בגד. אבל מה שיפה בתהליך הזה, זה שאולי-אולי-אולי, אם נעבוד קשה ונקבל החלטות נכונות, הבגד יהיה קצת יותר מזה.
פרוייקט גמר, רננה קרבס |
פרוייקט גמר, מארק גולדברג |
פרוייקט גמר, נירן אבישר |
אז אני מתחילה בלהגדיר טוב יותר את הנושא. שיהיה קצר וקולע. שיהיה מדויק.
במקביל אני בודקת אם התמונות שיש לי מבטאות את הנושא הזה במבט ראשון (ולא במבט שביעי תוך מתן רמזים עבים - כמו שהמנחה שלי אומרת), ואם הן לא - זה אומר שצריך להיפרד בצער ולחפש להן מחליפות חדשות.
וככה הלוך-חזור, עד שיש איזה רגע שבו הכל מתחבר - בעולם "הפנימי" ובעולם "החיצוני" - ואפשר לנשום לרווחה ולהמשיך הלאה.